Opony nowe czy bieżnikowane ?

0
451
Rate this post

Stając przed wyborem nowych opon warto zwrócić uwagę na parę czynników wybierając nowe lub bieżnikowane.
Dobre opony w naszym samochodzie to podstawa wygodnej i bezpiecznej jazdy i hamowania w różnych warunkach atmosferycznych. Opony możemy podzielić na cztery typy zimowe, letnie, wielosezonowe i terenowe każde są przystosowane do innych warunków atmosferycznych, a nawet typu samochodów. Opony terenowe zdecydowanie będą przeznaczone do samochodów terenowych, ciągników rolniczych czy też samochodów specjalistycznych np. obsługi trakcji kolejowej. Opony zimowe oraz letnie przeznaczone będą głównie do samochodów osobowych. Podzielić je możemy jeszcze ze względu na sposób w jaki są wykonane czyli opony nowe i opony bieżnikowane. Co odróżnia te dwa rodzaje opon ? Przede wszystkim cena i wykonanie. Nowe opony są w całości produkowane w fabryce i wykonane są tylko z nowych komponentów by ostatecznie trafić do klienta i na samochód. Opony bieżnikowane są wykonywane po części ze starych opon. Ze starej opony zdziera się bieżnik i w zależności od techniki na gorąco lub na zimno nakłada się nowy bieżnik. Zdania na temat rodzajów opon wśród kierowców są podzielone. Część kierowców wybiera tylko opony bieżnikowane ciesząc się niższą ceną oraz wybierając wariant bardziej ekologiczny ponieważ takie opony wpływają na ochronę środowiska gdyż są w pewnym sensie z drugiego obiegu. Druga grupa kierowców uważa, że nie powinno się stosować tych opon i samochód, który ma takie założone nie jest bezpieczny. Nie jest to do końca prawdą ponieważ każda opona bieżnikowana przechodzi ścisłą kontrolę jakości i jest objęta gwarancją więc takie stwierdzenia są nieprawdziwe. Oczywiście jeśli mamy sportowy samochód albo jeździmy w jakiś rajdach lepsze będą nowe sportowe opony. Jednak jeśli nasz samochód używany jest do normalnej jazdy na w miarę krótkich odcinkach to nie warto przepłacać i należy wybrać opony bieżnikowane.